میکروپیگمنتیشن صورت چیست و چه کابردهایی دارد

میکروپیگمنتیشن صورت سالن آفریقا
فهرست

روش میکروپیگمنتیشن پوست یک روش آرایشی دائم است. این روش که بیشتر در صورت استفاده می شود برای بهبود یا به عبارتی جایگزینی رنگ از بین رفته در ابرو و مژه، لب، پلک کاربرد دارد.

البته در حالت پیشرفته تر از میکروپیگمنتیشن برای جایگزینی رنگ های از دست رفته پوست و بهبود جای زخم نیز استفاده می شود. با کارشناسان سالن زیبایی آفریقا همراه باشید تا به بهترین کاربردهای میکروپیگمنتیشن صورت در صنعت آرایش بپردازیم.

میکروپیگمنتیشن صورت چیست

به طور کلی، میکروپگمنتیشن یک فناوری است که با استفاده از دستگاه های کوچک و فوق العاده دقیق، تغییرات ریز در پوست و سطح صورت را ایجاد می کند. این فرآیند برای افرادی که به دنبال بهبود ظاهر خود هستند، مفید است.

میکروپگمنتیشن صورت معمولاً برای شادابی و جوانسازی پوست صورت استفاده می شود. این فرایند شامل تزریق رنگ در لایه های عمیق پوست یا لایه های بیرونی پوست می باشد.

با ایجاد نقاط کوچک رنگی، میکروپگمنتیشن به پوست شما ظاهری تا حدی تازه و جوانتر می بخشد.

سوزن های استفاده شده در دستگاه میکروپگمنتیشن معمولاً برای تزریق رنگ در پوست، سوزن های بسیار نازک و دقیقی هستند. این سوزن ها از جنس استیل یا تیتانیوم ساخته شده اند و اندازه آنها بسته به نوع و کاربرد دستگاه مختلف است.

سوزن های میکروپگمنتیشن با کمک دستگاه مخصوصی به پوست تزریق می شوند و به عنوان پیشنهادی در این زمینه ممکن است در صورت نیاز به تجدید سطح صورت مورد استفاده قرار گیرند.

ممنوعیت های انجام میکروپیگمنتیشن صورت

در حالت کلی باید بگوییم همه افراد از زن و مرد می توانند میکروپیگمنتیشن کنند. چون با این کار جوانسازی و بهبود رنگ نقاط مختلف صورت انجام می شود. اما در حالت کلی اگر شرایط زیر ایجاد یا تشدید می شود نباید میکروپیگمنتیشن انجام دهید:

اگر این کار باعث ایجاد آرتریت یا لرزش دست ها و تشدید اسکلروز مولتیپل یا پارکینسون می شود.

اگر این شرایط باعث تشدید در ضعف بینایی یا بیماری آب مروارید می شود.

فواید میکروپیگمنتیشن در صورت

در موارد زیر می توانید بدون این که هزینه زیاد و استرس عمل های جراحی را متحمل شوید از این روش بهره بگیرید:

زمانی که عمل های جراحی پستان انجام می شود برای پر رنگ تر کردن هاله نوک سینه از میکروپیگمنتیشن استفاده می شود.

جایگزین عمل های جراحی برای پوست هایی که دچار پیسی یا از بین رفتن رنگ شده اند.

ابروهایی که با گذشت زمان و پیری رنگ خود را از دست داده اند.

 در حالت کلی نیز اگر شما از افرادی هستید که:

دوست ندارید هر روز آرایش کنید اما در عین حال علاقمندید آراسته به نظر برسید.

دوست دارید ابروهای پررنگ تری داشته باشید یا مژه های شما پرتر به نظر برسد.

دوست دارید حاشیه لب های شما مشخص تر باشد یا لب های پررنگ تری داشته باشید. یا لب های شما بی روح و رنگ پریده به نظر نرسد.

یا دوست دارید زخم هایی که دارید مشخص نباشد، روش میکروپیگمنتیشن صورت برای شما کاملا مناسب است.

با بهترین رنگ برای تاتوی لب در سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

میکروپیگمنتیشن سر

در مورد افرادی که طاسی سر یا کچلی یا بیماری هایی مانند آلوپسی دارند روش میکروپیگمنتیشن سر استفاده می شود. در این روش با ایجاد خال خال های رنگی روی پوست سر این توهم ایجاد می شود که سر دارای موهای کوتاه تراشیده است.  

میکروپیگمنتیشن صورت طاسی سر سالن آفریقا

همچنین این خال های رنگی رنگ های ایجاد شده در پوست سر افرادی که آلوپسی دارند را نیز تا حد زیادی پوشش می دهد.

ترندهای جدید آرایشی ۲۰۲۳ ، جدیدترین مدل های ابرو و چشم

بعد از انجام میکروپیگمنتیشن صورت و سر چه کاری باید انجام داد

دقت کنید که از آن جا این رنگدانه ها بعد از گذشت مدتی و در طول سال محو می شوند گاهی لازم است چند روش درمانی برای تثبیت آن بکار گرفته شود.

بعد از انجام میکروپیگمنتیشن صورت و سر لازم است تمام نکاتی که به شما گفته می شود را رعایت کنید.

از آن جا که بعد از انجام این روش کمی تورم و قرمزی در محل ایجاد می شود؛ باید روی محل یخ بگذارید. از فعالیت هایی که باعث تشدید تورم می شود به خصوص در روزهای اول خودداری کنید.

فعالیت هایی مانند ارتباط با گرما، قرار گرفتن زیر نور خورشید به مدت طولانی ، دوش های آب گرم با دمای بالا و.. منجر به تشدید تورم و قرمزی می شوند.

در صورت ایجاد:

قرمزی و تورم و احساس سوزش بیش از حد معمول

تب کردن در اثر حرارت و تورم

ایجاد بثورات جلدی

 

میکروپیگمنتیشن صورت سالن آفریقا

حتما با متخصص و پزشک تماس بگیرید.

میزان ماندگاری میکروپیگمنتیشن در نقاط مختلف

بعد از انجام میکروپیگمنتیشن حدود یک ماه طول می کشد تا رنگ واقعی خود را نشان دهد. در این مورد باید گفت ماندگاری از فردی به فرد دیگر و از روشی به روش دیگر تفاوت دارد:

این به میزان مراقبت شما نیز بستگی دارد:

به طور مثال در روش میکروپیگمنتیشن برای پوشاندن جای زخم و اسکار این میزان ماندگاری می تواند با قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا ارتباط با کلر آب کمتر شود.

در حالت کلی میزان ماندگاری میکروپیگمنتیشن صورت و سر در حالت های زیر :

ابروها معمولا ۲ الی ۳ سال دوام دارد. دوام پودر ابرو نیز حدود ۲ سال است.

لب ها در حدود ۲ سال دوام دارد

برای خط چشم این موضوع کمی متفاوت و بین ۱ تا ۲ سال است.

استتار زخم بین ۳ تا ۵ سال طول می کشد.

آیا میکروپگمنتیشن درد دارد

در پاسخ به این سوال هرگز نمی توان هیچ جواب قطعی داد. میزان درد از فردی به فرد دیگر متفاوت است و این به روش انجام و طول مدت آن بستگی دارد.

اما قبل از انجام میکروپیگمنتیشن به شما یک کرم بی حسی موضعی داده می شود که به آن لیدوکائین می گویند. این کرم را روی ناحیه می زنید و در کمتری را احساس خواهید کرد .

در کل از آن جا سوزن های میکرو بسیار ریزند اگر دردی وجود داشته باشد بسیار سطحی و قابل تحمل است.

فرق میکروپیگمنتیشن ابرو با میکروبلیدینگ ابرو چیست

میکروپیگمنتیشن صورت سالن آفریقا

میکروبلیدینگ ابرو یک روش آرایشی غیر دائم است که از طریق ایجاد خراش روی تار به تار ابرو انجا می شود. این روش بعد از مدتی کم رنگ خواهد شد.

در میکروپیگمنتیشن ابرو یک رنگ دهی کلی و با قاب بندی روی ابرو انجام می گیرد. پر کردن ابروها از طریق تزریق جوهر  انجام می شود و چون عمق نفوذ جوهر بیشتر است ماندگاری بهتر و بیشتری دارد.

 

درباره میکروبلیدینگ ابرو در مشهد بیشتر بخوانید

درباره سالن زیبایی آفریقا در مشهد

ما تنها یک سالن زیبایی نیستیم. سالن زیبایی آفریقا از سال ۱۳۹۲ به عنوان بهترین آرایشگاه مشهد کار خود را با ارائه خدمات تخصصی آرایشی و آموزشی در مشهد آغاز کرده است.

در حال حاضر زمینه های فعالیتی ما به خصوص در مورد زمینه های تخصصی ابرو ، تاتو ابرو، تاتو دائمی صورت، میکروبلیدینگ، فیبروز ابرو، بولدبروز، فشن بروز ابرو، کانتور لب، خط چشم دائم، رژ لب دائمی، اسکالپ سر، ریموو ابرو، لیفت و لمینت ابرو و مژه در سال های اخیر گسترش پیدا کرده است.

دوره های آموزشی مجموعه نا نیز عبارتست از : آموزش میکروبلیدینگ، آموزش تاتو صورت، آموزش تاتو ابرو
با ما در تماس باشید:

سالن زیبایی آفریقا برگزارکننده کلاس های آموزش میکروبلیدینگ در مشهد و آرایش دائمی صورت در مشهد

روی هم رفته روش میکروپیگمنتیشن صورت که امروزه روشی بسیار نوین برای ایجاد آرایش و بازسازی قسمت های مختلف صورت و سر است ماندگاری و دوام خوبی دارد و روشی غیر تهاجمی است. در سال های اخیر استفاده از این روش بین خانم ها و اقایان بسیار رواج پیدا کرده است. اگر می خواهید بدون جراحی و تحمل درد و هزینه زخم های خود را محو کنید یا از افرادی هستید که دوست دارید همیشه اراسته باشید و نواقص صورت خود را بهبود دهید این روش به شدت مناسب شماست. در ادامه می توانید سایر مقالات سالن زیبایی آفریقا نیز را مشاهده کنید.

سوالات متداول

ممکن است برای برخی موارد به ویژه افرادی که دچار طاسی سر هستند از چند وقت قبل مواردی از شما خواسته شود. مانند تمیز کردن ناحیه، آماده سازی و لایه برداری و استفاده از مرطوب کننده.

دوری از نور خورشید ، خشک نگهداشتن محل، عدم شیو یا لایه برداری و عدم استفاده از هرگونه لوازم آرایشی و کرم به جز کرم های تجویزی

بانو ساجده صاعی پس از کسب آموزش‌های زیبایی موردنظر و دریافت مدرک فنی حرفه‌ای و تاسیس مراکز معتبر بیش از ده سال است که فعالیت خود را به صورت حرفه‌ای شروع کرده است.

شماره تماس : ۰۹۰۳۳۰۰۷۷۶۳

 
اشتراک گذاری :

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*